Vasario 2 dieną vyko susitikimas su LR Finansų ministerijos Audito apskaitos ir nemokumo valdymo departamento atstovais. Kartu su kitais Nacionalinės nevyriausybinių organizacijų (NVO) koalicijos atstovais aptarta galimybė teikti veiklos ir finansines ataskaitas kuo paprastesne ir šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis priimtinesne forma. Vietoj šiuo metu esamų formų: balanso, veiklos rezultatų ataskaitos, aiškinamojo rašto ir veiklos ataskaitos – siūloma teikti supaprastintą finansinę ataskaitą be privalomo tvirtinimo buhalterio parašo.
Supaprastinta buhalterinė apskaita būtų taikoma, jei:
1. NVO per praėjusius mokestinius metus neturėjo darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis,
2. Bendra finansinių įplaukų ir/ar turto vertė neviršijo 30 tūkstančių Eur.
Šiuo metu rengiamas naujas asociacijų įstatymų pakeitimo projektas, kuriame atsiranda prievolė kartu su privalomis ataskaitomis pateikti net ateinančių veiklos planus. Liūdna, kad vyriausybės programos siekis stiprinti NVO sektorių suprantamas kaip papildomi reikalavimai. Tai skaudžiausiai paliečia pačias mažiausias organizacijas.
Džiugina tik tai, kad finansų ministerija nusiteikusi atkreipti dėmesį į mažųjų organizacijų specifiškumą ir kartu ieškoti kompromiso.
Kviečiame teikti konkrečius pasiūlymus dėl supaprastintos buhalterinės apskaitos mažosioms NVO.

Susitikimas LR Finansų ministerijos Audito apskaitos ir nemokumo valdymo departamente

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.